Det är samma person varje gång .Det är väl okej att lämna bort sin hund när man åker bort någon gång då och då eller när man åker på semester eller råkar bli sjuk,men då blir det ju bara enstaka gånger,här får den här lilla hunden åka fram och tillbaks flera gånger i veckan hela tiden,det är det som jag inter tycker är riktigt rätt,ägaren har dessutom en liten hund till plus två jakthundar o katter,"lånehunden "rycks ju bort från sin ursprungliga flock" i tid och otid plus att hon är livrädd för att åka bil.Att man ställer upp som hundvakt då och då är ju en sak då blir det ju ändå inte det här ryckiga för hunden utan en övergående vistelse.Jag har fått för mig att det måste göra hunden konfys när det gäller tillhörighet,vad hör jag hemma typ !En hund behöver ju en trygghet där den hör hemma !När vi hade hund så kanske vi lämnade bort henne en eller två gånger om året och då var det i regel högst en vecka eller en helg,inte tre dagar hemma tre dagar borta stup i ett vecka efter vecka månad efter månad.Inte kan en hund må bra av att bli skyfflad hit och dit hela tiden ?
Motti
|