Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Övervintrad Chili, Habanero å Penis Pepper
          WingDing
          Inlägg 27-02-2009, 16:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 157
          Medlem nr: 16 487

Jag har ett par planter som har klarat av vintern inne men jag har haft dem i god värme så ingen vila fick de.

Tanken nu är att mer eller mindre kapa ner dem till ca 20cm stam kvar för de är rätt stora å spretiga nu.

Är det rätt att kapa ner dem nu eller skulle man gjort de i höstas ?

Å det som man nu klipper/kapar bort kan man göra sticklingar av det ?

Mvh Fredrik

--------------------
          <--- SNYFT VILL HA DEN.....

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          WingDing
          Inlägg 28-02-2009, 19:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 157
          Medlem nr: 16 487

Saken är den jag tog ett gäng planter med mig till jobbet å att satte i chefens fönster (söder fönster) å nu är de japp mycket stora PenisPeppern minst 120cm hög högre än fönstert å habbisarna ja 100cm iallafall å breda för som sagt de står ju på en rätt så bred fönsterbräda.

Den har massor med grönska kvar men den har ca 50cmvan för hög stam utan nämnvärt mycket blad på all annan grönska sitter 50cm upp å den är kraftigt överviktig där uppe mycket pinnar krävs.

Tanken vart att kapa allt ned till 20cm å hoppas på att det kommer massor med rotskott.

Att spara 4 bladpar är kvar/gren nja tror inte det då lär det se ännu mindre klokt ut än vad det gör nu.

Sen skall det ju komma in fler olika Chillis den å även ute med det kommer ju sen.

Ang odjur de har jag inga förutom en tid med blomflugor men de är borta sen länge igna andra Odjur har jag sett.

Mvh Fredrik

--------------------
          <--- SNYFT VILL HA DEN.....

Citera
          MariaS
          Inlägg 28-02-2009, 19:22
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (WingDing @ 28-02-2009, 19:02) *
          Saken är den jag tog ett gäng planter med mig till jobbet å att satte i chefens fönster (söder fönster) å nu är de japp mycket stora PenisPeppern minst 120cm hög högre än fönstert å habbisarna ja 100cm iallafall å breda för som sagt de står ju på en rätt så bred fönsterbräda.

Den har massor med grönska kvar men den har ca 50cmvan för hög stam utan nämnvärt mycket blad på all annan grönska sitter 50cm upp å den är kraftigt överviktig där uppe mycket pinnar krävs.

Tanken vart att kapa allt ned till 20cm å hoppas på att det kommer massor med rotskott.

Att spara 4 bladpar är kvar/gren nja tror inte det då lär det se ännu mindre klokt ut än vad det gör nu.

Sen skall det ju komma in fler olika Chillis den å även ute med det kommer ju sen.

Ang odjur de har jag inga förutom en tid med blomflugor men de är borta sen länge igna andra Odjur har jag sett.
          Mvh Fredrik

Wow, vilka imponerande chilisar!!!!

Att klippa ner så långt som du tänkt dig, tror jag inte fungerar. Det innebär ju att du klipper bort grönmassan och då finns det ju inget kvar som kan dra ny. Det är nog bara att bita i det sura äpplet och acceptera deras storlek (som är imponerande!!!). Chefen får väl stå ut med att du odlar chili i hans/hennes fönster.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-08-2025, 12:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon