Var du nöjd med din klematis?
Jag har beslutsångest för om jag ska prova klematis i år... Köpte du lök, frö, planta?
Det finaste på din balkong är trots allt kissarna tycker jag
Jag är sådan fegis med att övervintra växter på balkongen, å var dum nog att plocka in rosbusken mitt i vintern och ställde den i förrådet. Vattnat den ett fåtal ggr, måste våga mig dit och se om den lever.... troligen inte. Kunde man alltså låtit den stå kvar på balkongen istället? Hur hjälpte du dina att övervintra?
Törnrosas kjortel såg jättefin ut! Kräver den mycket sol?
Vad hade du sått mer?
Klokt att "odla på höjden" -samma tanke har jag inför denna sommaren. Blev lite för mycket krukor på golvet och alldeles för lite plats för katter och människor förra året...
Jag ska börja så ikväll eller imorgon!
Det blir Blomman för Dagen, vanlig krasse och fjärilskrasse (fast den ska egentligen sås i april står det) och sedan har jag gått och köpt lite väl många fröer med söta färgglada blommor som just bor i krukor och inte klättrar...hm...vet inte riktigt vad som hände där..
Ska prova att så Doroteablomma, Aster och kantlobelia (vilka jag ej sått förr) samt jag ska ge Basilika, Gräslök och lite Sallad ett försök (tror jag!). Ja och så Blomstertobak och Kattmynta har jag köpt fröer till också...
Någon som vill avråda från att odla någon utav dessa till en liten balkong med sol 4 tim/dag?
Alla utom Blomman För Dagen och Krasse har jag aldrig sått innan. Lobelia har jag haft på balkongen innan, men då köpt färdiga plantor. Men övriga har jag aldrig provat... Dessutom har jag läst om säkert 10 till blomsorter jag skulle vilja så, men jösses amalia, jag har ju redan ångest för hur allt det jag redan köpt ska få plats?
Hm, jag som bara skulle ha klättrare i år egentligen...
Snart är det vår!!!