CITAT (Ralf @ 05-03-2009, 20:55)

Jag är ingen bilexpert men för mig hade topplockspackningen gått, när min bil började dra rejält mer bensin.
men du skriver att bilen ej gått så många mil o mest i ett sydligt land. Är bilen importerad? Ofta rullar man tillbaka mätarna i tex Tyskland efter större service.
Förra ägaren var gift med en kvinna från Frankrike och där hade bilen gått under deras ägande.
Vi har ju haft ganska mycket is sista månaden och denna bilen har bara åretrunt däck så den har stått på gårdsplanen men alla vet att husse är sjuk och tyvärr är båda hundarna bedrövliga på att vakta - valpen springer mest och gömmer sig om något händer

Fast den större hunden brukar säga " VOVV" men det är ju inte alltid jag varit hemma
Ska iväg och köpa låsbart tanklock och sedan ska jag nog fylla på lite bensin och se vad som händer för lite knepigt är det allt - nog borde det läckt på gårdsplanen
CITAT (MariaS @ 05-03-2009, 20:15)

får väl svara då
Är det så att bilen börjar sluka bensin, då känns det också på lukten när man kör, särskilt vid inbromsning, brukar det komma en bensindust.
Men det är något som jag har svårt att tro. Det är ju direktinsprutning med elektronisk styrning, så har något i detta systemet fallerat, så borde bilen också gå väldigt illa.
Nej jag tror mer på din teori, att bilen slangas eller på annat sätt töms på bensin.
Som jag förstå är du väldigt kunnig när det gäller bilar.
Om det luktar när man kör - hur märker man det när man sitter bakom ratten???