Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon här som är duktig på bil?
          ingrid fuxwall
          Inlägg 05-03-2009, 19:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Min opel astra av 97 års modell har börjat sluka bensin - enorma mängder och trots åren är det en bra bil som inte gått så många mil och mest i ett sydligt land.

Har kollat och det har inte läckt ut på gårdsplanen men blev utbuad då jag tog upp med bekanta om att den kunde ha blivit slangad. Åkte till macken i dag och beställde tid och fick tips på hur man kan avslöja "slangare" för det trodde killen hänt - någon här som kan bilar, själv kan jag starta och köra hjälpligt whistling.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Farbror Blå
          Inlägg 05-03-2009, 23:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

Om bilen skulle börja dra märkbart mer bensin kan det vara både enkla fel eller svårare saker.

Här hittade jeg en godbit på nätet till dej, för när jag googlade på Astra drar mycket bensin fanns det en hel del artiklar och annat, tydligen ngt som händer.
          Opelforum-fråga om Opel Astra

Kan bara infoga en helt osannolik historia om just bensinåtgång. Tog min söta renault 16 till Ånge en gång, men kom bara fem mil innan den stannade första gången. Sämre å sämre å ... stopp.
          efter en kvart startade den igen hur bra som helst.. samma några mil senare, sämre sämre sämre.. stopp
          gång på gång hände detta på en rätt lång resa, som jag absolut skulle genomföra, envis som hjag är.. bensinfäörbrukningen gick uppåt 1, 7l / mil. Varje gång den stannat, försökte jag titta på nåt jag inte tittat på förut,. för att diagnostisera felet. Till slut öppnade jag tanklocket i ren desperation, varför vet jeg inte ens, och då pööös det.. IN luft... Med en fickkniv skar jag en skåra i tanklockspackningen = saken klar, förbrukningen kom under 0, 7 på vägen hem ha ha.

Redigerat av Farbror Blå: 05-03-2009, 23:06

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon