Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Någon här som är duktig på bil?
          ingrid fuxwall
          Inlägg 05-03-2009, 19:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Min opel astra av 97 års modell har börjat sluka bensin - enorma mängder och trots åren är det en bra bil som inte gått så många mil och mest i ett sydligt land.

Har kollat och det har inte läckt ut på gårdsplanen men blev utbuad då jag tog upp med bekanta om att den kunde ha blivit slangad. Åkte till macken i dag och beställde tid och fick tips på hur man kan avslöja "slangare" för det trodde killen hänt - någon här som kan bilar, själv kan jag starta och köra hjälpligt whistling.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tosan
          Inlägg 07-03-2009, 23:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Det allra första jag skulle slå en koll på är luftfiltret, är det tätt vill den ha mycket sås, även om det oftast inte är så märkbart på nyare motorer med elektroniska system. Annars kan det vara problem med elektroniken, felaktiga värden eller liknande. Kan vara läge att kolla felkoder.

Själv bytte jag styrenhet till min bil, pga att kliman la av, och vi hade en liggandes eftersom vi trott att det var felet vid ett tidigare tillfälle. Jag fick en helt ny bil! Den hade tagit soppa som en kalv till och från vilket vi antog berodde på en kärvande insprutare, och ibland misstänt lite. Med nya styrenheten blev den lika snål, om inte snålare, som innan och började gå kanonbra. Först då kände vi ju att den faktiskt hade gått betydligt sämre ett tag, den blev ungefär som när vi köpte den, men försämringen hade kommit smygande. Det vanliga är ju att det händer nåt som gör att bilen går riktigt dåligt...

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon