Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Synden straffar sig självt........har någon av er hört det tidgare?
I allafall har jag ju mer eller mindre "skrutit" över mitt jordförråd i grannens matkällare.......Det har fungerat klanderfritt i ett par år. Har kunnat hämta jordsäckar när jag velat och kunnat använda dem direkt. Jo just ja! Vad det gick bra nu då..... Hade gjort allting i ordning för omskolning, skulle bara hämta jorden (=ko-skiten, men skvallra inte för Anki, Maggan o Gillan om att även jag använder det) Först var jag tvungen att PLUMSA i snö upp till höften skotta bort "takrashögen" som fanns just framför dörren till ladugården. Sedan går jag in i matkällaren och finner jorden DJUPFRYST! .......kanske det berodde på att vi har haft över -20 i ett par veckor? Jaja, det var bara att hiva upp säcken på axeln och börja återfärden genom all djupsnö igen. Satte säcken i duschen för att den skulle tina snabbare....5 min senare vrålar någon familjemedlem att det inte går att duscha med en jordsäck i duschen ....jaja kånkar in säcken i pannrummet....5 min senare protesterar nästa medlem i familjen -Vem har ställt en jordsäck där jag skall kasta smutkläderna?.....(Jag HAR en "kinkig" familj det måste ni hålla med om ) I köket var det uteslutet och TV-soffan där låg katterna så där fanns ingen plats heller Det var bara att kånka ut säcken till Vinterträdgården med det resultatet att upptingen tar MINST ett dygn eftersom jag har endast +10° där inne. Jag blev alltså tvungen att skola om plantorna med vanlig planterings jord men jag fyllde inte krukorna "ända upp" så i dag har jag "skedat" i "tillägget" i varje kruka så nu NU! skall det bli "sprutt" på växtligheten
Redigerat av Lady Hamilton: 08-03-2009, 13:49
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album