"Kan nog till viss del hålla med dig Renate..det har blivit tråkigt. Jag tycker visst att de som vill ha "skojtrådar" ska fortsätta med det men det vore trevligt om "skojtrådarna" inte var så dominerande... Kan det vara så att de flesta undviker att ta upp samtalsämnen som kan resultera i bråk? ...och det som blir kvar är "ofarligt"
Visst borde vi kunna diskutera aktuella samhällsfrågor utan att bli kallade "okunniga" eller andra nedvärderande omdömen?...tycker inte heller att man måste läsa långa vetenskapliga utredningar förrän man törs ha en åsikt. Samhället angår oss alla...diskussioner leder oftast till att man ökar sin kunskap..och det gagnar väl alla människor..? "
Jag brukar inte skriva så ofta men jag är nästan alltid med, läser det jag tycker tillför mig något, och som kanske kan locka till ett skratt eller eftertanke.
Jag tycker det är väl många "smakdomare" i detta. Den som inte är road av pallkrageodling - t ex jag, behöver ju inte öppna den tråden...... Den som inte vill le åt "Meningslösa tråden" kan låta bli att vänta 2 minuter på att den skall laddas ned..... Men låt var och en göra det den själv vill! Utan pekpinnar. Ock,,,, låt det gamla vara "det gamla" vi behöver inte en ny rannsakan om vem som skrivit vad. Jag kommer ihåg förra gången och det var nästan personangrepp och lynchstämning. Det behövs inte igen.
Förresten, det finns många fler jag saknar, Fenja t ex var är hon?
Anne-Li
|