CITAT (Anma @ 10-03-2009, 20:15)

Ush, låter som att ditt liv hamnat i samma nivå som mitt i klara av hänseende. Det borde räcka med ett läkarintyg från din husläkare som gör en grundlig undersökning på dig.
Ja, FK får ju hävda vad de vill egentligen, jag klarar inte mer iaf, snarare mindre...
Varenda gång jag haft kontakt med FK har jag fått öka dosen på mina mediciner... Och jag som hoppades att jag skulle kunna trappa ner under våren så jag kanske skulle få åka raggarbil och dricka öl i sommar. Tji fick jag!
CITAT (torvan @ 10-03-2009, 20:39)

Ja, det är verkligen ett experiment. Men mellan våra politiska partierna
som vill frisera siffrorna i just det dom slåss för att förbättra.
Socialdemokraterna ville snygga till arbetslöshetsstatistiken.
Då erbjöds man snabbt sjukersättning. Det gavs ju tom premier till de
kassor som "lyckades" bra. Nu vill alliansen frisera sjukskrivningsstatistiken.
Alla ska klara att arbeta, iallafall lite...var då, hur då?
Jag har en väninna som har svår fibromyalgi. När hon blev så dålig att hon
inte kunde arbeta ville kassan ge henne sjukersättning.
Efter en månads sjukskrivning! Hon slogs för att slippa det men orkade till slut inte.
Utreddes sedan på smärtklinik och har en diger lunta om sin sjukdom.
Nu när hon inte klarar längre att arbeta kräver dom att hon ska jobba 100%. torvan
Vet du, ganska exakt samma historia har jag hört från minst 3 st till med fibromyalgi.
Och visst, de allra flesta kan jobba lite, men väldigt många kan inte jobba mer än lite, då kan man ju ändå inte börja på 100% på samma villkor som alla andra fullt friska arbetssökande.
Och jo, kassan gör ju vad de ålagts... eller iaf vad de tolkar att de har ålagts. Det blir ju inte alltid rätt, och jag är helt säker på att de inte gjort det de skulle i mitt fall