CITAT (Stiffe @ 15-03-2009, 00:09)

Personligen tycker jag att en blekrosa ros hade suttit som en smäck i din trädgård, men vet inte om jag kommer på någon bra sådan klättrare.

Jo, kanske Blairi No 2 (Bourbon), Bourbon Queen, eller Coupe de Hebe (Bourbon). Annars kanske Splendens (Ayreshire), Russeliana (Multiflora), Veilchenblau (Multiflora), eller varför inte Rapsodhy in Blue?
/S
Det här var kul! Tack så MYCKET! Jag tyckte om den första Blairi No 2. Men har inte kollat upp höjd och bredd på den ännu. Splendens (Ayreshire) hittade jag inte. Det finns tydligen en ganska snygg fisk som heter något liknande. Alltid lovande. De andra var lite för rosa. Men jag är nog inne på lite lagom rosa. i alla fall på ena sidan av rosenporten. Skall ha en ros på var sida hade jag tänkt.
Om jag har Mme Alfred Carriere på ena sidan som kan bli ganska hög så kan jag ha the Little Rambler på andra sidan. Den verkar vara lite kort i rocken.
Ni rosexperter: känner ni till om det finns de några liknande Little Rambler med små rosa knoppar som slår ut i vitt sedan och är remonterande?
kram