Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min son tittar på sidor om olika vapen alldeles för mycket, Hur kan jag spärra dessa sidor, eller filmer på Youtube?
          Söttok06
          Inlägg 17-03-2009, 21:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Jag undrar hur jag kan spärra dessa eviga vapensidor som jag ser att han tittar på ideligen. Filmklipp på Youtube osv. Vi använder Mozilla firefox som webbläsare. Där har jag gått in och kollat men man måste veta namnet på webbsidan vilket jag tycker är svårt när det är klipp ur Youtube.

Finns det något annat sätt som jag kan spärra visa ämnen och då inte allt så att den begränsar på småbarnsnivå. Min son är 13.
          Har pratat med honom om det här men han verkar inte riktigt fatta. Sen kan det ju komma annat som är mindre trevligt också, som någon i skolan tipsar honom om. Alternativ är att stänga internet här hemma vilket jag tycker är tråkigt för det finns ju bra saker som han kan titta på också.

Tacksam för tips och råd.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Sne4
          Inlägg 18-03-2009, 12:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 15 352

Jag tycker nog att det är bättre om du försöker prata med honom om varför han går in och tittar på sidorna.
          -Är det någon/några i kompisgänget som är jakt/skytte/militär intresserade och han vill kunna hänga med i diskussionen?
          -Bara "spännande"?

Tyvärr vill nog jag säga att det är svårt att spärra internet tillgången, om du lyckas spärra tillgången, men har sparat MSN/e-mail så finns t.ex en kanal öppen att skicka komprimerade filer, ngn kompis tar med sig lite 'roliga' sidor på ett USB minne osv.

Själv så har jag en grabb som fyller 6, allt vad leksaksvapen heter har varit förbjudna(nja inte vattenpistoler då..)
          Nu så blir det dock dags för att införskaffa ett luftgevär. Givetvis ikommer det att vara inlåst i vapenskåp och jag ska vara med när det blir dags att skjuta. En 15-åring är tillräckligt vuxen för att få jag själv under uppsiktsjakt t.ex. Försök bara att ta reda på vad intresset bottnar i, och vilka mål han har med det.

Att din son är inne läser på sidor om riktiga vapen behöver inte innebära något, men jag skulle se upp han börjar läsa om "potato guns", sprängämnestillverkning osv - då finns det risk att han kan skada både sig själv och andra, 'bara' pga ett experiment gick snett.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon