Jag tycker också att det är bättre att prata om saker, tala om att det inte är bra att enbart titta på sidor med Softairgun eller andra skjutvapen. Att det blir för ensidigt.
Hittade också i historiken att han tittat på Youtube bildklipp när de skjuter skator harar. Det gillar jag inte. Jag vet också att han varit inne på sidor som visat hur man gör rökbomber alt. stinkbomber. Tycker inte heller att det är så lämpligt. Visst han kan titta på sådant hos kompisar som har datorer i sina rum. Men här hos mig vill jag inte att han informerar sig om sånt. Det känns inte okej.
Han har fått ha soft-airguns och skjutit med under uppsyn av vuxen mot måltavla. Jag vet att det är 18-års gräns på dem och att en vuxen måste finnas med. Jag har sagt nej till luftvapen.
Det är en sak. Men att hela tiden intressera sig ensidigt för allt som det skjuts, smälls med vill jag inte. Sonen har svårt att ta till sig min information kan jag säga. Fast jag sagt till vid flertalet gånger dröjer det inte länge förrän han söker på sådan sidor igen. Det är därför jag snart har lust att dra ur nätsladden.
|