Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stannat i växten, Skall man gödsla?
          Oasen
          Inlägg 20-03-2009, 18:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 17 688

Hej Allihopa!

Jag har dragit upp En blomma för dagen och Purpurvinda. De har blivit ca 10 cm höga och endast hjärterbladen har kommit fram. Sedan har de liksom stannat i växten och inget mer verkar vilja hända. De har inte vuxit något på en hel vecka nu.

Jag har också satt Flitiga Lisa och Petunia. De är endast 1 cm höga med pyttesmå hjärterblad. De har heller inte vuxit något på en vecka. Det är väl förtidigt för omskolning? Då skall väl de första "riktiga" bladparet ha kommit fram också? Skall man skicka på lite gödning istället? De är nu sådda i vanlig såjord. De står inomhus och i söderläge. Dock är det ett verandatak utanför som stoppar lite av solstrålarna.

--------------------
          Odlar i zon II-III.

"Om du väntar tills du är säker på att något är rätt, kommer du förmodligen inte att göra mycket av något."

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Oasen
          Inlägg 20-03-2009, 18:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 63
          Medlem nr: 17 688

De stod från början på diskbänken med ljusröret på. Dock noterade jag efter en vecka att lysröret blev väldigt varmt när det stod på en 14 h/dag så då flyttade jag dem till söderfönstret. Kan det med andra ord vara orsaken? Vad göra nu, vänta tills de har lugnat ner sig igen?

--------------------
          Odlar i zon II-III.

"Om du väntar tills du är säker på att något är rätt, kommer du förmodligen inte att göra mycket av något."

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon