Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Jag är helt rudis på detta med mobiltelefoner, är så glad att jag kan ringa och skicka ett och annat sms , men går det att använda telefon med Comviq kontaktkort i Danmark och Tyskland?
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
bara lugn.....TELE2-COMVIQ hyr in sig på de andra näten precis som de andra i sin tur hyr in sig på TELE2-COMVIQ nätet. jag har ring till en släkting ute från havet mitt i mellan varberg-grenaa ombord på stena nautica. har även haft den i tallinn utan några problem. du ringer med annan operatör från utlandet. på stena nautica stog det sonofon bla om jag inte minns fel. när du ringer från din mobil i utlandet kommer det till en växel i det landet och där i från växlas det till till sverige på Telia nätet(TeliaSonera Internationall Carrier) och sedan vidare till kista där all comviq roaming växlas. det kan kosta en hel del----kontakta din MSP(operatör)
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W