Jättetack för era synpunkter. Ikväll har jag....gissa ? Jo, jag har duschat mina krukväxter....Men nu av en annan anledning än tidigare (luftfuktigheten). Nu duschade jag för att få bort en veckas damm, så inte porerna täpps och växten kan andas bättre. Om man nu duschar av den anledningen, är inte en gång i veckan lite väl ? Inte blir dom ju dammiga på så kort tid. Ohyra har jag mig veterligen aldrig haft. Möjligen någon blomfluga för över ett år sen, då jag, när vintern kom, antagligen inte riktigt fattade, att den årstiden ska ju inte växterna ha riktigt lika mycket vatten som sommartid...Var ju riktigt nybörjare då.
Sussie, du hann före med att fråga efter bild på blomtrappan. Jag ville ju också se, och visst, den var ju så fin, en sån måste jag ha ! Lite annat än makens hemsnickrade anordning i tråden "Nytt blombord, får jag presentera" . Måste ta ett snack med honom igen....Och vad snyggt i sån där metall smide. Jag som tänkte på en A-stege, kanske med trappor på båda sidor och inte raka rör på den ena....
Hälsn Tepa
|