CITAT (Jan Lindgren @ 29-03-2009, 12:22)

Hej!
Det blir nog svårt att hitta så billiga träd hos någon grossist. Deras partipriser är höga. Man får däremot stora rabatter om man köper för jättesummor. Förmodligen är det billigare att handla direkt från Holland men det är inte särskilt billigt där heller. Det brukar bli fraktfritt vid beställningar över 30.000 kr.
Ett prisexempel: Acer palmatum "Crimson Queen" buske 50-60 cm 247 kr plus moms partiprislista från 2007
Jag handlar från partiplantskolor ibland men gäller det enstaka växter är det oftast betydligt billigare att handla på en vanlig plantshop, särskilt om de har rea. Jag köpte 30 äppelträd från en odlare i höstas till ett hyfsat pris men det var ändå billigare att handla på höstrean på ÖSPAB.
Jag har ofta lite speciella önskningar när det gäller växter så oftast finns de ej hos någon svensk grossist.
MVH
Jan Lindgren
Vad tror du om att beställa från usa(1 länken)? dom verkar sälja som minst 25 st(rootstock)
Blir nog att testa därifrån nästa år,lite försent nu pga att man måste boka.
Annars kan man köpa från england,mer än 15 st så skulle han skicka fraktfritt.
se länk
http://cgi.ebay.co.uk/Acer-palmatum-Japane...A1%7C240%3A131850 kr är ju inte superbilligt ,men då kan man beställa många olika istället.
Tack för din input!