Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vattenslang till växthuset, Har vi tagit fel
          rbn
          Inlägg 27-03-2009, 13:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 14 616

Hej alla. Jag satt och tittade på bilder från andras växthus och såg då att man hade använt en svart kraftig slang som man drog in vattnet med. Vi har grävt ner slangen ca 20cm i backen som går från huset. Den slang vi köpte var en vanlig trädgårdslang, men den var märkt att klara -30 grader.

Men nu blir jag osäker om det var ett bra val. Är dom slangarna för klena? Grejen är den att om det nu är så att den är för klen så kan jag fortfarande byta genom att fästa en ny slang i den gamla och dra igenom. Väntar jag tills den vittrar sönder så får jag ju gräva upp allt igen ( och det vill jag inte;) ).

Finns det någon som har koll på dessa grejer? Inser nu att jag kanske skulle kollat upp det mer noga, tänkte aldrig på att det ganske finns kraftigare slangar på bygghandel som är mer lämpade för dessa användningsområden. Men som sagt, då det står att den klarar -30, borde inte den hålla då?? Vi blåser ut slangen innan vintern så den behöver inte klara ngt tryck från vatten osv.

//rbn

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          rbn
          Inlägg 01-04-2009, 09:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 60
          Medlem nr: 14 616

Ja, jag kan tänka mig att det kan va dummt att ha el med vatten om det börjar läcka, men vi har en jordfelsbrytare för elen så den borde väl så av om något skulle gå snett!?

//rbn

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon