Jurister är ju ibland ett folk för sig själva, jag har en kamrat som är jurist som på fullt allvar hävdar att juristerna kan säga vad som är rätt eller fel. Min replik var då att borde vi kunna avskaffa domstolarna. Jag fick inget svar på det. För övrigt finns det de som anser att juridik inte är en riktig vetenskap.
Detta fordon har man kunnat hyra i sthlm och en rörelsehindrad man i Borås har åkt med ett sådant här fordon en längre tid. I båda fallen har polisen muttrat med det har ej gått till åtal, bland annat för att man insett att det var ett tomrum mellan gällande lagstiftning och verkligheten.
Dock så verkar många jurister inte kunna se skillnaden mellan verkligheten och juridiken och då, som i detta fallet väljer att se till lagen istället för till verkligheten.
Tekniskt är det f.ö inte en moped utan en elcykel. Och pappersarbetet med att få denna grej godkänd pågår väl.
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|