Hej!
Jag odlade diverse kryddor i våras men på grund av sommarledigt från studierna och jobb i Stockholm så vart jag tvungen att ta livet ev de små rackarna nere i malmö. Jag hade Basilika, citronmeliss, citronbasilika och pepparmynta. Det var mitt första försök att odla något alls förutom att hålla liv i en gammal palm jag haft hela livet.
Detta lilla experiment gav ju mersmak och hela lägenheten tycktes fyllas med mer välbehag än innan odlingen.
Nu är ju då frågan, och jag hoppas den inte är ställd för många gånger, om det finns någon typ av växt som jag kan plantera från frö på hösten och som kommer växa i höst/vinter. Att köpa klara växter och sätta kan ju vara kul men det var lite spänningen med att se de små liven växa från frö till stor buskig planta som jag tyckte var kul.
Har ni några tips på kryddor, blommor, växter som jag kan sätta nu i augusti och som sedan växer, helst utan växtlampa en längre tid? Behöver inte vara lätta växter, men det är ju ett plus om dem inte dör utan vatten en dag..
Tack på förhand! Bastrup
--------------------
Han sa det bäst, Blommor är vilsamma att betrakta. De har varken känslor eller konflikter. - Sigmund Freud
|