Har börjat en trädgårdsutbildning (vuxenutbildning) och i den ingår kursen Projekt & Företagande där vi ska "göra" ett fiktivt företag med allt vad det innebär.
Nu tänkte jag göra en marknadsundersökning för att undersöka intresse för mitt fiktiva företag och kollar självklart med alla Odlaiter, det är ju bästa stället och kolla vad trädgårdsfolk av alla slag tycker om min idé 
 Företagsnamn:Broddstorpsboden
Min affärsidé:Trädgårdsinredning, växter och inspirationsträdgård i ett.
Min idé är alltså en mysig liten trädgårdsbod med försäljning av trädgårdsinredning/prydnader och ett urval av lite mer ovanliga växter/sorter. Ja men sånt finns ju så mycket tänker ni då? Ja men min tanke är inte bara försäljning utan även en visningsträdgård på 2000 kvm där man kan se alla produkter i sin rätta miljö. All trädgårdsinredning som finns i visningsträdgården finns att köpa i butiken! Vintertid visar vi intressanta sätt att belysa sin trädgård och hur man gör sitt uterum snyggt! Alltså både en upplevelse och butik i ett.
Svara gärna på lite mer frågor förutom omröstningen 
 Vad tycker ni om företagsnamnet? Bra eller dåligt? (Broddstorp heter det där företaget ska ligga och det är ju en liten trädgårdsbod).
Skulle ni kunna tänka er att betala inträde till visningsträdgården? Vid köp i butiken får man tillbaka pengarna för inträdet. Entré 20 kr.
Tar gärna emot både ris och ros! Har ni några tips så tar jag gärna emot dem också 
 Tack för hjälpen!