Hej har ni erfarenheter av detta??
Jag köpte mig ett "värmeelement" på loppis, som visa sig vara väldigt effektiv men när jag kom hem insåg jag att den inte hade en termostat
Googlar jag på den så står det att det är en badrumsvärmare/infravärme 1300w med tre värmelägen 400w,800w och 1300w. Så den ska väll fungera till mitt lilla växthus?
v_rmefl_kt.jpg ( 12.56k )
Antal nedladdningar: 3Jag provkörde den i min uppvärmda bod i går kväll. Temperaturen steg snabbt upp till 26 grader från ca 16 på lägsta läget (400w).
Så jag tror och hoppas nu på att den ska kunna värma mitt lilla växthus på 6,4 kvm med bubbelplast och 6mm kanalplast, på lägsta läget 400 w till ca10-15 grader.
(jag har nu ställt ut den i växthuset och ska läsa av termometern om ett par timmar.)
Men eftersom den inte har termostat måste jag sätta dit en... innan jag åker och köper en måste jag kolla med er om ni har någon kunskap om detta och kan dela med er

.
Kan
denna från Jula fungera?
Jag förstår att man måste vara elektriker för att koppla ihop detta sen... men är det någon som kan förklara för mig hur det ska gå till??? Jag vill inte ha termostaten vid elementet utan den ska sitta en bit upp på väggen en bit ifrån så den slår av när luft temperaturen är 15 grader.