Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stroller-ågren! HUR långvarigt är giftet egentligen?
          funkia
          Inlägg 03-06-2012, 17:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 46 822

Jag är en total nybörjare som blivit med trädgård. Gräsmattan var vanvårdad och såg ut som en tjock gul kaka med inbakade kottar och det enda som verkade växa var maskrosor, kirskål, brännässlor och mossa -- eller ingenting alls. Den lokala handelsträdgården rekommenderade Stroller Kombi + och jag tänkte HA! det är ju perfekt, jag blir av med ogräset och får gräs istället...simsalabim liksom...

Jag TÄNKTE inte ens på hur mycket gift jag var på väg att ösa ut. Och så gjorde jag det. SEDAN läste jag trådarna här på odla och blev så deprimerad att jag inte ens haft lust att titta åt den nu ännu gulare (=döende) "gräsmattan". Vad har jag gjort?? Jag som hade tänkt odla lite grönsaker och bär, plantera vinbärsbuskar...och blommor...jag menar...nu har jag sabbat allt!!?? I tio år framåt?? Allt är bara giftigt. Allt som ska försöka växa upp kommer bli giftigt, rubbat, oätligt och fel. Jag ångrar mig något otroligt...hur kan de sälja sådant här utan att riktigt förklara konsekvenserna..."dödar allt tvåbladigt", läser jag här i trådarna...det är ju sjukt!

Finns det NÅGONTING man kan göra för att vrida tillbaka klockan? HUR länge verkar gifterna?

Hjälp!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 01:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon