Förr brukade jag oftast lyssna till kassettband när jag skulle somna, för det mesta antingen fågelläten eller språkkurser. Det är så jag har lärt mig fågelläten, ett bra sätt att lära sig och så hjälper det mig att släppa jobbiga tankegångar så att jag somnar lättare. Kassettbanden finns kvar, men jag har nästan inga fungerande kassettdäck längre, den enda radion förutom bilradion där jag fortfarande kan lyssna på kassetter har otäcka biljud etc. så jag har fått somna ändå i flera år nu, men jag saknar det så!!
Jag gillar inte att ha hörlurar på mig i sängen så även om jag har mp3-spelare och tom möjlighet att omvandla mina kassetter så vet jag inte hur jag ska lyssna till dem sen. Det går väl att ha små högtalare till? Men jag måste ha helt tyst när jag ska sova sen så något brus från högtalare står jag inte ut med. Kassetten stängde av sig efter 30 resp. 45 minuter och sen var det tyst, allt var så enkelt på den tiden. Jag vill ju inte lyssna hela natten utan kanske ½-1 timme och då måste man programmera en playlist eller nåt

Hur gör man? Några tips? Har funderat på att koppla en timer till högtalarna, så att mp3-spelaren får prata på men strömmen till högtalarna stängs av efter en halvtimme eller så. Förmodligen tänker jag bara gammeldags, lösningen kanske redan finns men jag har inte hört talas om den?
Jag bryr mig inte så mycket om ljudkvalitén bara jag hör vad som sägs.
Kan man ladda ner ljudböcker gratis någonstans? Har laddat ner lite missade radioprogram från P1 men radioföjletongen gick visst inte att ladda ner som mp3, bara att lyssna i datorn. Och nej, jag har ingen sån där konstig telefon eller vad det heter.