Vårstädning i full gång, jag börjar känna mig som en främling i mitt eget hus.

Fönstren är alltid ett problem, att få rent utan att det blir flammigt. Min teknik är att först blaska på med vatten med diskmedel med hjälp av en microduk. Efter nån minut sköljer jag med rent vatten med hjälp av en uppumpbar spruta som annars används mest till Roundup. Till sist tas det mesta bort med en gummiskrapa, ses kommer finputsen. Skrapan efterlämnar ALLTID ränder som måste gnuggas bort med Torky men det är svårt att få bort allt, det vill gärna bli lite flammigt när solen skiner. Idag såg jag i affären en microduk som skulle avlägsna allt utan efterlämnade märken. Köpte och testade, i helvete heller. Det blev till att gnugga med Torky igen. Någon som har en patentmedicin?
Soffproblem. IKEA. Jog kollade med dem för länge sen och de hävdade att tyget INTE tål vattentvätt men vågar man testa ändå? Vad kan hända? Dynorna börjar nämligen bli otrevligt skitiga efter drygt 10 år.
Fråga 3. Hur får man ren en hemknuten ryamatta? Jag skakade den ute och var tvungen att hålla andan tills dammet lagt sig. Det kvittar hur länge jag skakar, det verkar finnas obegränsade mängder skit i mattan.
Redigerat av Gossen Ruda: 14-03-2013, 16:22