Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rabatt (Zon 1), vindskyddat i söderläge. Ett gäng frågor.
          Jensoqvist
          Inlägg 08-10-2015, 18:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 13
          Medlem nr: 39 334

Hej!

Jag tänkte höra om jag kunde få lite råd av er här på trädgårdsforumet. Det är nämligen så att jag, på eget bevåg, tagit på mig an uppgiften att komma med förslag till hyresvärden på vad som ska planteras i rabatterna här på innergården. Rabatterna (det är 4 st) ser ut som på bilden, och de är i söderläge, vindskyddat och den befinner sig i Zon 1 (Helsingborg). Följande frågor har jag ikväll, men det kommer säkert bli fler. smile.gif
          1. Vilken marktäckare rekommenderar ni som är städsegrön och tål mycket sol?
          2. Kommer marktäckaren ta mycket av vattnet och näringen om jag även har perenner/sommarblommor?
          3. Vilken jord är lämplig att köpa, och hur mycket tror ni behöver bytas ut? Tror ej rabatten använts på många år.
          4. Är det skadligt för väggen på något sätt med klätterväxter som fäster sig med hjälp av "fötter", t.ex. vindruvor? Det är betong och tegelväggar. Betongväggen är slät och fin.
          5. Jag har lite olika ideér på växtmaterial, t.ex. Bruddeutzia, Lejongap och fingerborgsblomma. Vad tror ni om det? Jag har tagit på mig ansvaret om skötseln, då jag ser det som ett hobbyprojekt.
          6. Hur klättrar Blåregn? Kräver den en stabil "infrastruktur" av något slag för att kunna klättra?
          7. Om ni fick fria tyglar, vad hade ni planterat i dessa rabatter? smile.gif
          8. Är jag galen som erbjuder mig att skapa rabatter som kräver mycket skötsel (av mig själv)?

Redigerat av Jensoqvist: 08-10-2015, 18:35
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Rabatten_n_rmast.jpg ( 673.62k ) Antal nedladdningar: 26

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon