Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp Snabbt!, Hundratals ''Tusenfotingar''
          Exotiskfabbe
          Inlägg 05-08-2017, 12:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 28 079

Hej!

Köpte för ca 2 månader sen ett två meter högt uppstammad Ficus Lyrata (Fiolfikus).

Skött det väl och den trivs/växer som bara den, det står i en 70 liters lerkruka.

Tillägga kan vara att jag här på företaget har ca 10 st till ficus lyrata i storlek mindre och vill inte att detta ska sprida sig.

Jag vattnade alla träden igår, När jag gick förbi krukan med en kund idag tyckte jag det såg ut som barr i krukan, konstigt tänkte jag får ta en titt där sedan. Går och tittat efteråt och märker att det långsamt kryper runt flera hundra (alltså i drivor) ljusbeige /vit aktiga ''Tusenfotingar''.

De är lite olika storlek men överlag så är alla över 1 cm iallafall och de har massor massor med ben.

Detta har aldrig hänt mig förut, och de har inte visat sig förräns nu dessa två månaderna.

Vad kan jag göra, hur skadliga är dem. Tillägga är att jag driver en möbelaffär och har ingen lust att det börjar sprida sig tusenfotingar runt om i affären.

Tacksam för snabbt svar

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 23:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon