Hej! Jag har ett stort problem så här års: Här har det snöat otroligt mycket - började före jul och det har bara fortsatt. Följden har blivit att jag inte längre kommer in vare sig i garage eller pannrum, där även en frys finns som jag måste komma åt då och då. Vi har haft hjälp med snöröjning och själv har jag skottat så gott jag kunnat, men framför dessa två dörrar har det bildats höga isvallar som vid det här laget verkar omöjliga att få bort. Orsaken är att när det var blidväder rasade en stor snömängd ner från taket och begravde ingångarna helt. Jag har huggit med yxa och försökt värma upp isen med en varmluftspistol, men denna var förmodligen inte tillräckligt effektiv för det hände inte ett dugg. Nu undrar jag om någon känner till om det finns något effektivare redskap som alstrar tillräckligt med värme för att smälta isen så pass att jag kan gå lös på den med yxan igen med bättre resultat? Eller har ni något annat förslag?? Jag är inte ung längre dessutom bröt jag vänstra armen för ett par år sen, och har nedsatt kraft i denna. Min man är rullstolsbunden och kan inte göra något alls åt detta.
Tacksam för svar! Sivan
|