Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Brant slännt kryddor och marktäckare, Jag vill ta bort gräs i slänt och ersätta med kryddor och ma
          Kahnisen
          Inlägg 09-04-2025, 05:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 99 413

Hej,

Jag har en brant slänt. Som har gräs, men det är bara torrt och tråkigt. Allt som oftast. Så jag vill ta bort gräset. Jag vill ha kryddor där och marktäckare. Och eventuella blommor som passar i en torr slänt. Slänten är ganska brant. Och den vetter mot öster. Men vårt hus är lite ivägen om morgonsolen är låg. Men det blir mycket sol på sommaren. Det blir södersol också, som kommer från sidan. Det finns ingen skugga direkt. Så det blir torrt med både mycket sol och mycket lutning.

Nu är frågan hur jag gör på enkelt sätt för att ersätta gräset med kryddor och sånt. En person i det här forumet tipsade om att vända gräset upp och ner. Och lägga på jord och markduk. Har jag för mig. Men jag funderar på om man ens behöver gräva upp gräset då. Kanske kan man bara lägga på marktduk på slänten. Så att gräset dör. Och sen klippa upp där man vill plantera växter. Och lägga i jord i hålet och underr och plantera och allt eftersom de rotar sig kan man klippa upp mer och mer.

Vad tror ni om det? Skulle det funka?
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  PhotoGrid_1743878304432.jpg ( 833.65k ) Antal nedladdningar: 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2025, 02:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon