Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nu! Har jag tagit mina pallkragar i besittning.
          Ullet
          Inlägg 08-05-2004, 18:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 2 397

Äntligen! fem pallkragar, fyra tvåor o en trea fulla m kogödsel, kompost, löv, jord o gräsklipp! Gjort några experiment. En pallkrage fyllde jag enbart m jord o kogödsel, två st m gräsklipp, kompost o jord samt kogödsel, sedan två m hälften packat löv o jord/(ogödsel.)I den ena har jag satt min Hellborus som jag är rädd om, ¨få se om den överlever den lättare jorden. biggrin.gif
          Sen sått fullt med purpurbönor, sallad, rädisor, morötter (ngra vanliga o några lila) ringblommor, rosenskäror mm mm. Kanske för tidigt häruppe men har lagt över fiberduk o har en massa gamla mattor att stoppa om dom med om det blir minusgrader.

Vad tror ni? Klarar dom sig i detta ni som kan? Har jag förstört sådden genom att göra det för snabbt? rolleyes.gif Personligen tror jag att det nog går bra, jag har bra läge i övrigt för dom o med lite täckning bör det väl gå?
          *behöver stöd o försäkran att det går bra* laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Ullet zon5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-01-2026, 12:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon