Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det nya gräset växer inte!, Gräskunnig?
          Gröngöling
          Inlägg 24-05-2005, 13:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 5 862

Jag har för ca-3-4 veckor sedan gjort om framsidan till huset. Vi tog bort ca -10-20 cm av ytskiktet för att kunna anlägga ny gräsmatta. När jag köpte gräsfrön passade jag på att fråga om man behöver skydda dem mot fåglar. De sa att "det räcker till dem också".
          Idag saknar jag fortfarande gräs på stora delar av framsidan. På vissa delar (25%) växer det massvis och på andra växer det ingenting. Borde det inte efter ca. 3v vara något sånär jämt fördelat. Där det inte har kommit ngt gräs börjar ogräs titta fram istället.
          Påpekas bör väl också att det har varit en hel del fåglar och ätit men det kanske inte är ngn större mängd som försvinner?
          Kan det bero på för mycket vattnande. För lite. Jag har vattnat lite var dag och på vissa platser bildas lätt pölar medan på andra delar sjunker det ner.
          Skall jag lägga på ny matjord och så nytt eller skall jag avvakta?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 03:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon