Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematisfråga om växtsätt, hur få den att förgrena sig
          myrtille
          Inlägg 07-09-2006, 07:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 324
          Medlem nr: 5 306

Jag har en klematis viticella som var skadad när jag fick den för ett par månader sen och jag blev tvungen att klippa ner den enda stjälken den hade. Den har återhämtat sig men har bara två stjälkar som växer rakt upp och nu mäter ca en och en halv meter. De förgrenar sig inte. Om jag jämför med en annan klematis jag skaffade samtidigt - en klematis alpina - så har den många fler förgreningar precis ovanför jordytan och ser därför mer tät och buskig ut. Kan jag göra något så att även viticellan förgrenar sig mer? Den ska klippas ner till 20-30 cm höjd i februari men kommer det att innebära att den förgrenar sig nedanför denna höjd eller blir det i så fall bara därifrån?

Jag har försökt söka bilder på hur det ska se ut men de visar alltid bara blommorna, inte hur det ser ut ovanför jordytan som är det jag är intresserad av här.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2025, 12:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon