Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Insektsdräparen!, Kan man trimma det?
          mattyflash
          Inlägg 21-10-2006, 12:47
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 39
          Medlem nr: 888

Hej!

Är nog inte ensam i vårt avlånga land med att tycka att getingar på sommar och höst kan vara mycket jobbiga! En här och där hör ju till sommaren men inget vidare kul när dom kommer i samlad trupp och ockuperar
          uteplatsen när man fikar eller äter i trädgården. Har testat lite olika grejer för att bli av med dom, fällor elracket mm.

Förra året köpte jag ett elracket, "insektsdräparen".
          Den funkade otroligt bra på myggor och andra mindre flygfän, men getingarna verkar vara hårdare och visst störtade dom snabbt men dom repade sig fort och argare än någonsin flög dom upp igen. Visst var jag snabbt framme och trampade på dom som störtade men har funderat lite!
          Finns ingen önskan att plåga dom, och skulle vilja trimma racketet så att det gav mer effekt så att även getingarna stryker med direkt!

Så nu vänder jag mig hit för här vet jag att det finns många kreativa och uppfinningsrika insektsjägare, är övertygad om att det finns fler än jag som tänkt samma tanke och antagligen ett par som faktiskt testat att "trimma" sin insektsdräpare. Det hade varit kul att få höra vad ni andra har för erfarenheter och även om någon testat att få ut mer effekt i sitt racket!

Exempelvis hade det varit intressant att byta ut dom 2 1.5v batterierna mot ett litet 9v!? Det borde väl kunna göra susen? Fast antagligen så finns kanske någon form av säkring eller liknande som skall bryta så man inte kan göra det allt för effektivt? Någon som har mer koll än jag på el-läran som testat eller kanske har intressanta teorier om hur man skall göra för att få ut mer effekt?

Hälsningar
          Mattias

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 21:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon