Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skjuter KORKALM rotskott?, min har gjort det i alla fall
          fruberglund
          Inlägg 11-12-2006, 13:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Som jag har förstått så är Korkalmen inte så hemskt vanlig i våra trakter (Småland) men jag har en nere i skogen på baksidan av huset.

När jag var ute och eldade igår (jodå, jag kollade efter igelkottar först rolleyes.gif) så såg jag att min Korkalm skjutit två rotskott. Två små Korkalmar står brevid. Den ena var högre än mig och måste vuxit fort för förra året såg jag inget, en anledning till det är nog att det står mycket hallonbuskar runt om och innan den fått sin skorvliga bark ser man nog inte så mycket skillnad om man inte kollar noga.

Eftersom de står så nära den stora så har jag tänkt försöka flytta dessa skott till våren. En av dem kommer få stå kvar där nere i skogen men en av dem ska jag försöka flytta upp på tomten men i utkanten av skogen så man ser den mer, de är ju så vackra och har så häftig bark smile.gif Om det går visar sig men de kan ju ändå inte stå kvar där de står så jag tänker chansa.

Nån som vet om det är vanligt att de skjuter rotskott? Hur som helst så verkar den trivas väldigt bra i alla fall smile.gif

Min Korkalm

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 01:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon