Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mördarsniglar från plantskolan, växter i karantän, hur undviker man att få de med "på köpet", karantän
          villeplum
          Inlägg 29-05-2007, 20:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 6 946

Hej!
          Jag har en lantträdgård som än så länge är skonad från mördarsnigeln - denna bestialiska mollusk.
          Jag vill slippa den i framtiden också MEN samtidigt kunna köpa perenner att förgylla min trädgård med.

Så jag tänkte att man kunde ha plantorna i karantän genom att ha dem inomhus på dagen och i garaget på natten. Hur länge vet jag inte än, men jag antar att det borde räcka med 5 veckor eller nåt...tills snigelägg av alla de slag utvecklats.

För att se så att de verkligen inte smiter från bordet med plantorna och gömmer sig i garaget för att sedan lägga nya ägg i plantan kanske man kan göra någon ogenomtränglig barriär i form av...typ salt...

Är detta projekt dömt att misslyckas?

/ anders

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 05:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon