Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har bestämt att nu börja göra i ordning för sittplatsen, Hur ska jag då gå tillväga? Det är på min kolonilott.
          Söttok06
          Inlägg 14-07-2007, 10:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Tänkte i dag gå ner och måtta upp var jag ska ha uteplatsen. Och det blir framför den stora Bondsyrén-häcken. Den är 20 år gammal har jag hört sägas så det är väl kanske synd att ta bort den. Men jag tänkte plantera något på ena sidan, som vinkel så att det blir lite mysigt inhängnat där. Vad passar ihop med Bondsyrén, det är rosa blommor? Har med mig kameran i dag och ska fotografera lotten.

Hur lång ifrån Bondsyrénen ska jag gräva för att lägga sten, skifferplattor eller grus? Hur djupt ska jag gräva? Ska man sedan lägga i stenmjöl? Eller vad? Någon slags geotextilduk för att ogräset inte ska komma upp? Måste man ha en sådan maskin som plattar till? Ska man låta sittplatsen luta något? Det är ju en kolonilott och inte en egen trädgård. Jag äger ju inte marken där. Men det ska vara fint ändå även i budgetvariant. Ytan blir kanske ungefär 6 kvm. Vid ett senare skede ska jag göra gångar osv.

Måste jag göra allt på en gång, eller kan jag gräva upp ytan och sedan köpa materialet då och då. Har inte så mycket pengar. Vad ska jag göra för att det inte kommer mer ogräs där jag har grävt upp? Täcka med något under tiden?

Tacksam för bra råd.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 04:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon