Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plantera häck, eller bygga en en slags pergola, vilket blir billigast om man måste anlita hantverkare
          Söttok06
          Inlägg 21-08-2007, 08:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Jag håller just nu på att gräva ut för en uteplats och ska ha någon slags avskärmning bakom, som också skuggar mot solen.
          Har funderat på att plantera en grön häck i vinkel, men det tar ju väldigt lång tid innan en sådan växer upp vad jag förstår. Om man inte köper färdigväxta häckplantor. Men de kostar ca 700 kr per löpmeter vad jag har sett.
          Sen tänkte jag på att bygga något slags genombrutet plank där växter kan klänga och fylla ut. Men efter att han läst en instruktion till detta bygge förstår jag att jag inte kan göra det själv. Det krävs verktyg som jag inte har och lite snickarvana. Då återstår att anlita någon som kan hjälpa mig. Måtten är ungefär 4 x 3 meter.

Jag har dessutom inte egen trädgård utan en odlingslott. Men jag vill ha fint där i alla fall.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 01:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon