Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ohyra i plantorna i år igen, då var det dags igen...
          Lena zon 5
          Inlägg 22-03-2008, 13:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 9 203

Hej!

Ifjol hade jag såna problem med ohyra, jag hade både bladlöss som var relativt lätt att få bukt med, men sedan också spinn angrepp på allt möjligt i mitt växthus och det spridde sig till höger och vänster och jag sprutade och sprutade med olika medel men fick slänga mkt plantor. Jo, sen hade jag ju nåt mer också som jag inte kommer på nu vad det heter.

Nu har till min stora förskräckelse mina tagetes plator som jag skolade om för någon vecka sedan fått något konstigt på sig. De är fortfarande små med bara 4 blad men längst ut på bladen håller de som på att torka och tittar jag under bladen tycker jag att det ser ut som spinnangreppen jag hade förra året.

Vad i hela friden gör jag för fel? I år har jag stått och diskat upp varenda låda och varenda plastkruka innan jag använde dem och har även köpt dyrare jord i år än vad jag hade i fjol. Vart kommer ohyran ifrån?

Kan jag använda vanligt medel för ohyra på så små plantor eller kommer de stryka med då? Minns ju hur fula mina plantor som jag sprayade förra året blev och det var ju då plantor färdiga för utplantering så de måste ju ha varit mkt tåligare än de här små pluttarna crying.gif

Mvh Lena

Citera

Inlägg i den här tråden
          Lena zon 5   Ohyra i plantorna i år igen   22-03-2008, 13:20

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 18:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon