sådär... vet inte riktigt om jag är på rätt forum nu, men det visar sig...
håller somsagt på med att bygga lite saker här runt dammen och behöver hjälp på de zonerna jag markerat.
de som känner att det skulle vara fint om man gjorde si och så får ärna skriva i tråden med sina ideér

1. här tar det stopp. mellan gruset och täckbarken måste det finnas någon sorts kant, men jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna använda där. vid täclbarks rabatten är flera väster planterade som kommer sprida sig och bre ut sig mer senare. eftersom stengången (3) kanske ska tas bort för att ge mer rum åt växterna. så kanske en hög kant skulle passa bra. jag är inte säker, så kom med förslag

2. Här hade jag tänkt en slags strand med finkornigt mörkt grus. där även bäcken ska rinna ner i ett litet vattenfall.
3. stengången var till för att man somsagt skulle gå runt dammen, men det blev inte som jag hade tänkt direkt, så därför funderar jag på att ta bort den. stenplattorna skulle kanske kunna användas någonannanstans som en stig eller ett golv där man kan ställa en bänk? kom med ideér

4. här är de tänkt bli en liten kulle är det ska rinna en lite bäck som avslutas i ett vattenfall ner i dammen. kullen ska vara rätt å stor men kanske inte hög, eftersom den ligger nära häcken. hur ska bäcken vara, börja inne i vegetationen eller bara i ett stenröse? ska man plantera ett litet träd eller någon buske? jag har ingen aning :S
5. sista delen, puh. kanten mellan dammen och gruset på uppfarten. för tillfället är det bara grus mot gräs. någon idé?
sådärdå... vi får se hur det går

vore tacksam för svar
Bifogade fil(er)
1.JPG ( 956.99k )
Antal nedladdningar: 65