Jag bor i ett gammalt villaområde som med åren blivit alltmer förtätat. Vår tomt är liten, ca 700 kvm. På en (eller rättare sagt två sidor men det är en annan historia) sída är grannhuset obebott, ett vackert gammalt sekelskifteshus där ingen bott sedan 50-talet. Tomten är inte styckad men bebyggd med två hus, grannen bor i det andra, nyare huset sedan något år tillbaka (sen hans uråldriga föräldrar dött) - i det äldre huset bodde hans farföräldrar. Nåväl, den här grannen sköter inte sin tomt. Det är en härlig gammal trädgårdstomt med fallfärdiga fruktträd, gamla bärbuskar och ett stort fd köksland. Han klipper pliktskyldigt ett par tre gånger per sommar och säger alltid generat att han har svårt att hinna med. Vi känner inte varandra. Jag stör mig inte på att granntomten är ovårdad MEN
Det kliar sååå i fingrarna efter att få bruka den!! Alltså inte äga den (jag tror inte att han kommer att vilja sälja, jag har lite skämtsamt försiktigt hört mig för) men sköta om den och kanske odla upp det där rejäla kökslandet som jag inte har plats med på min egen lilla plätt. Jag skulle gärna arrendera den om jag fick.
Vad tycker ni, är det skitfräckt att fråga?
jenny
|