Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mary Rose gillade inte nattfrost, - det gjorde inte Bonica heller
          Bee
          Inlägg 26-05-2008, 14:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Nu kan jag konstatera att varken Mary Rose eller Bonica har klarat vårens strapatser något vidare. Dom är inte helt döda men mer än två tredjedelar har frusit bort eller dött av annan anledning.
          Jag fick ju gräva upp alla rosor när rabatten skulle dräneras. Jag la varje ros i en svart plastsäck med rejäl jordklump runt och så låg dom ett dygn innan dom kom tillbaka till rabatten igen, nu med massor med extra rosjord, kogödsel och vanlig jord. Jorden kändes verkligen mycket bättre.
          Och så kom det några frostnätter. Alla små gröna blad torkade. De flesta grenarna också.

Så nu har jag beställt nya. Lite sent kanske men dom lär inte frysa bort i alla fall! Det märkliga är att alla andra rosor tycks ha klarat sig, tom de som var alldeles nya för en månad sen skjuter blad.

Jag kanske skall gardera med lite "snigelgodis", dvs sätta ner lite tagetes för att mota Olle, nematoderna, i grind. Finns det andra växter som gör samma nytta som tagetes? Jag tycker inte att varken gula eller orange tagetes är särkilt snygga i rosenrabatten.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-09-2025, 16:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon