Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad är det jag har fått?
          Grå
          Inlägg 12-07-2008, 10:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 648
          Medlem nr: 11 526

Jag fick en planta av mamma för ett par veckor sedan. Hon är lika kass på namn som jag. Detta är ett skott från ett skott av en planta som mamma fick av mormor någongång på 60-talet. (Om mormor var lika kass på namn vet jag däremot inte biggrin.gif)

Är det någon som vet vad detta är? Det påminner om en hosta, men växer på "knölar" och mamma har haft sina plantor inomhus i alla år, fast de har inte trivts så där överdrivet bra. Om den blommar vet jag inte.

Bifogad fil  Blomma_080712.JPG ( 947.9k ) Antal nedladdningar: 49

Sedan har jag en krukväxt som ser ut som en korsning mellan kaktus och olivträd... har ingen bild på den här och nu, men den har brun, grenad, taggig stam, vit mjölkig sav som kletar när den torkar,centimeterstora ovala grågröna blad och vita blommor som ser ut som majblommor. Den är hur tacksam som helst och jag tror man kommer att få plantera den vid min gravsten för den lär överleva mig. Kunde man få ett namn på den också skulle jag bli jätteglad.

Tack på förhand!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 10:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon