Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bra kort på bomulls ?, ja vad heter denna ohyra egentligen
          lissa
          Inlägg 27-08-2008, 23:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Ursäkta att jag inte känner till svenska namn på ohyra och växter, men eftersom jag har lärt mig namnen på spanska eller latin(?) så hoppas jag att ni kan hjälpa mig med namnen, men framför allt att ni förstår vad jag talar om.
          Jag hade bara 2 dagar tidigare sett ett reportage om dom,( just den här kommer tydligen från Australien) och idag när jag satt och klippte ner en del grenar av min Klematis fick jag syn på den och gick efter kameran. Det konstiga är väl att det bara fanns 1, men den kanske har lagt några ägg som jag inte har sett ännu, och om man tittar noga ser man några små hårstrån just där förgreningen är, så den har säkert jobbat friskt...och den ser ju onekligen frisk och stark ut... grrrr
          Bifogad fil  DSCN7264.JPG ( 24.76k ) Antal nedladdningar: 47
          Bifogad fil  DSCN7258.JPG ( 31.91k ) Antal nedladdningar: 59
          .
          Men...eftersom Klematisen har en väääldigt stor kruka har jag satt en kruka med Mirabilis Jalapa i den, och på den har jag fått en massa blad som ser ut så här, och nu undrar jag om ni tror att det kan vara "bomullslusen" som har släppt ifrån sig sin melasa som på bladen blivit till negrilla ( den svarta "svampen som blir till)
          Bifogad fil  DSCN7255.JPG ( 46.28k ) Antal nedladdningar: 43

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 02:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon