På ett annat forum finns en städartråd men jag är nyfiken på era svar.
Vårat hem har alltid varit belamrat med grejer, oreda överallt. Papper på köksbordet, hallmöbeln, i trappan upp, som ska kommas ihåg Pillerburkar på köksbordet, ovanpå micron. Cdskivor runtomkring stereon Dataskivor på vardagsrumsbordet (jag har bärbara datorn där) Prydnadssaker/minnesgrejer som av känslomässiga skäl belamrar våra hyllor Hallbänken är full med verktyg, nycklar, grejer man använder ofta. Vi har såå mycket grejer överallt, det mesta ligger framme för att vi använder det ofta. Men allt detta gör att hemmet blir svårstädat och svårdammat, tar evigheter att damma så jag skiter ofta i det! Källaren ska vi inte prata om , både mannen och jag är samlare, "bra att ha grejer" belamrar källaren. På nåt konstigt vis ser jag inte detta förrän jag måste städa, jag blir på dåligt humör och städar i ilska och svär över alla våra grejer och att vi aldrig har snyggt. Snyggt för mig är när det är relativt tomt på grejer. Jag vill verkligen ha ett mera ordnat och tomt hem men jag orkar inte ta tag i det. Vet inte hur jag ska börja eller hur vi ska göra. Jag skäms verkligen för mitt hem ibland, men har inte energi att ta tag i allt.
Uppepå allt detta har jag fått fibromyalgi vilken gör att jag inte orkar, pga värk, städa så ofta som jag skulle vilja. Dammsugar gör jag nog 1ggn i veckan. Tvättar fönster 1ggn per år.
--------------------
-----------------------------------------------------------------------
mrsgreen Valbo, Zon 4
|