Hejsan
Ibland skäms jag för alla mina frågor och jag har en hel del till om min trädgård men det får vänta. Jag finner att all expertis som jag behöver finns i detta forumet så därför väner jag alltid mig hit.
Min mamma måste nu i Juli flytta pga av den tråkiga ändringar som hennes liv tagit. Vi vill försöka flytta med så många växter så möjligt för den nya trädgården innehåller mest gräsmatta och barrträd. Så jag har massa frågor även om jag bläddrat i böcker och tidningar
1. Roddisar - vad skall man tänka på när man flyttar dom nu på helt fel årstid?
2. Hon har vad jag tror en Ädelcypress, se bild. Det visar sig att den förökat sig och den har en mindre cypress brevid sig. Hur ifastsatta är de i modeplantan ? Går det att gräva upp och dela ?
P6280327.JPG ( 393.46k )
Antal nedladdningar: 393. Hon har ett jättehäftigt träd, men tveksam till om vi kan gräva upp det, ca en meter högt. Någon som vet vad det är och om man kan ta stickklingar? Jag har försökt med bara sticklingar i vatten men det gick inte
P6280328.JPG ( 394k )
Antal nedladdningar: 424. Sen har hon ett antal roser som hon vill ha med - jag har aldrig hållt på med rosor så något man skall tänka på ?
5.Slutligen hon har en jättefin murgröneingång, vad är det enklaste sättet att ta lite sticklingar på
Tack till alla som svarar det betyder jättemycket
Mvh
Susanne