Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Epiphyllum, nästan bortkastad..................
          Gillan
          Inlägg 27-07-2009, 06:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Vet ni vad!! Nu har jag, trots alla råd från både Pejjan och Rossi, kämpat med denna växt sen 2004 och har aldrig fått mer än ett par, tre, fyra blommor på sin höjd ( visserligen helt fantastiska blommor, men ändå? ).

Stor och otymplig är den. Spelar ingen roll vart jag än placerar den så är den i vägen. Den spretar och hänger ut överallt med sina stela "bladgrenar". Långa och krokiga är de dessutom -fear-.gif . Nä, jag orkar inte med dig tänkte jag.

Så förra hösten bestämde jag mig för att göra mig av med den, men jag kan ju inte slänga bort en växt som det inte är nåt fel på g.gif ..................så vad ska jag då göra crying.gif .................Jag skiter i dig helt enkelt! That's it!...................Inte fick den vare sig vatten eller näring på hela långa vintern. Tidigt i våras åkte den ut på altanen i väntan på att det skulle komma nån vänlig själ och adoptera den. Men inte var det nån som ville ha den där inte! Trots att jag talade vitt och brett om vilka fantastiska blommor den hade!....................jäkla folk rtfm.gif

Nåja, till slut föll den i golvet och ur sin kruka och det var jord överallt på altanen och jag gav upp! Nu slänger jag dig! Kosta vad det kosta vill!

Men du, säger Dealer, du har ju så mycket plats i dina nya rabatter än så länge, så varför inte gräva ner den där och se vad som händer? I rabatten!; säger jag! Är du tokig eller?!..........................men nåja, jag gjorde väl det då............................och titta!!!!........................efter en torka som heter duga och sen ca 230 mm regn så blev det så här ohmy.gif

Bifogad fil  Blommor_i_tr_dg_rden_2009_003__ODLA.jpg ( 495.49k ) Antal nedladdningar: 52

Sååå, vad gör jag nu!??? Ska jag behöva dras med denna här tills jag blir gråhårig confused.gif rotfl.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon