Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Träd i Paris, sort?
          zissi
          Inlägg 17-08-2009, 16:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Bifogad fil  Paris_007___f_rminskad.JPG ( 177.31k ) Antal nedladdningar: 73

Kom hem från några härliga dagars vistelse i Paris i går sweatingbullets.gif tummenupp.gif och nu har jag en fråga till er kloka odlaiter. Vad är detta för träd confused.gif . Tyvärr har jag ingen närbild på varken stam blad eller frukter, men det måste vara det vanligaste trädet i Paris, i alla fall i de centrala delarna där vi befann oss.

Stamm - kamouflagefärgad
          Löv - lönnliknande
          Frukt - runda, gröna, lite taggiga hängande i någon dm lång "tåt". Vid de stora paradgatorna klipper de tydligen dessa träd så de hade inte så många frukter men där de var oklippta fanns det gott om frukter.
          Storlek - lite större än kastanjeträden (fanns i rikliga mängder)

Den sista bilden skulle inte komma med och jag får inte bort den nu (inte första gången detta händer tyvärr) . Det var där bilden togs iaf.

Redigerat av zissi: 17-08-2009, 16:42
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Paris_220___f_rminskad.JPG ( 88.2k ) Antal nedladdningar: 60

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 14:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon