Efter en tuff arbetsvecka med många tidiga morgnar är jag väl inte speciellt glad som en lärka och inte pigg som en mört heller för den delen men det känns såå skönt att veta att jag har min lediga helg framför mig. Gick in på Willys för att komplettera med lite som saknades hemma och så är det min tur att betala. Just då kommer en kollega fram till "min" kassörska och börjar flamsa och tramsa om någons bror, eller vad det var. Mig märker hon knappt, säger inte hej eller frågar om jag vill ha något annat. Först när hon sitter med kvittot i handen reagerar hon, "öh, ville du ha kvittot?".
Jag vet att jag förmodligen överreagerar för att jag är trött men jag stör mig så fruktansvärt på att bli totalt ignorerad av expediter. Hur svårt ska det vara att avbryta sig i några sekunder och säga hej med ett litet leende? Nu sitter jag här och blir mer och mer irriterad, blev bara tvungen att skriva av mig för få det ur systemet. Det hjälpte, tack, känns redan bättre. Och ja, jag förstår deras situation, har själv jobbat både i en skoaffär och på Konsum.
|