Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad kan detta vara för träd/buske
          sillu1
          Inlägg 03-04-2010, 11:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 28 866

Som nyinflyttad i november i radhus så är det mycket som finns i trädgården som jag inte har en aning om vad det är. Största gåtan nu är detta träd/buske som planterats som insynsskydd på en uteplats. Förra ägaren sa att den hette paraplybuske men namnet är nog bara på grund av formen för när jag söker på det så stämmer det inte.

Den har en grov stam som grenar utgår från och växtsättet med grenarna påminner lite om de nedersta grenarna på en gran, så såg det ut i varje fall med de vissna bladen på... Av det jag kan se på de bruna gamla bladen så påminner det om tujaliknande grenar på nåt sätt, lite flikiga men mjuka... Svårt att förklara. Grenarna växer också bara åt ena sidan mot solen men tror att den är klippt så.

Har bara denna bilden just nu men jag kan ta flera bilder om det skulle underlätta.
          Ska åka till plantagen senare idag så jag ska ta med mig en kvist får vi se om de kan hjälpa till.

Tack på förhand.

Ullis som ser fram emot mycket nya upptäckter i trädgården.

Bifogad fil  busken_copy.jpg ( 763.38k ) Antal nedladdningar: 91

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 00:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon