Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> LYKTRANKA (hjärtan på tråd), festliga knölar!
          zissi
          Inlägg 23-04-2010, 22:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

I dag har jag klippt ner min lyktranka och fick se att i krukan var det fullt med rotknölar, eller vad det kan heta. Det är ju knölar på vissa rankor också, om nu det är stamknölar? Den blommar ju en stor del av året också med små gulliga rosa-gröna lyktor. En kul och lättskött växt. Den här jordklumpen som är på bild nedan är inte omplanterad sen rankorna sattes däri för ca 3 år sedan. De flesta rankorna var nog 80-100cm innan nerklippningen idag. Nu har jag satt en kruka med enbart massa rankor sen var jag tvungen att testa de här stamknölarna så jag klämde ner några i en liten kruka för att se vad som blir av dem.
          Har ni erfarenhet av dessa knölar? Det verkar som stamknölarna kommer när växten blir gammal, såg i alla fall inte några i början. Jordknölarna visste jag inget om förrän jag på skoj skar itu jordklumpen.

Bifogad fil  Hembakat_kn_ckebr_d__Martins__829__hj_rtan_p__tr_dkn_lar.JPG ( 122.39k ) Antal nedladdningar: 136
          Bifogad fil  Hembakat_kn_ckebr_d__Martins__848__hj_rtan_p__tr_dsticklingar.JPG ( 89.96k ) Antal nedladdningar: 133

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 15:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon