Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Billig fågelmat, Vart hittar jag den billigaste fågelmaten?
          chris_paul
          Inlägg 18-12-2024, 03:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 76 699

Hej på er, nu är det snart vinter, även om den är mycket senare än ifjol, det var ju helt vitt vid den här tiden förra året. Nu vill jag mata mina kära fåglar och jag har läst på och det verkar väl vara skalade solrosfrön, jordnötter och talgbollar som är det man ska mata med, kanske nån vildfågelmix om man kan hitta någon som inte bara innehåller vete.. När man bor på landet som jag så märker jag att fåglarna äter som hästar, ja det är inte bara fåglar, det är även ekorrar och annat också som passar på. När det blir en del fågelmat så vill jag såklart inte betala för mycket utan vill ha kvalitet till ett bra pris, har ni några tips? Jag har letat runt som en tok och det bästa jag hittat är pippifoder.se, jag har testat att beställa på pippifoder och det kom både snabbt och fina grejer. Men kanske har ni andra tips?

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 19-12-2024, 04:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Havregryn blandat med typ rapsolja brukar många fåglar gilla och det kostar inte så mycket man behöver inte köpa mat som det står fågelmat på. Det går även bra ge skalade solrosfröer för människor ibland är de billigare än de skalade som finns att köpa för fåglar. Det går även bra att låta havregryn suga upp fettet i stekpannan och sedan läggas i en skål till fåglarna billigt och fettet hamnar inte i avloppet. Och det är en myt att det inte får finnas minsta gnutta salt till fåglar. Undvik fröblandningar ofta slängs det mesta på marken och fåglarna plockar bara ut det gottaste

Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 19-12-2024, 04:29

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          chris_paul
          Inlägg 19-12-2024, 16:15
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 76 699

Ja fröblandningar verkar vara lite allt möjligt, det går inte riktigt att jämföra den ena med den andra utan att noga läsa innehållsförteckningarna. Havregryn och rapsolja ska jag testa! smile.gif

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 30-12-2024, 12:13
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 2 128
          Medlem nr: 82 744

Är det du som äger pippifoder?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-01-2025, 01:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon